Pages

Thursday, November 13, 2008

cerita satu malam

12.00 am....

Everything is under control, kipas berpusing dengan megahnyer, laptop ku melalak tanpa segan silu... Aku rase bahagia di bilik sendiri, sambil membelek-belek buku sirah nabi. Entah la, dah penat-penat kemas semalam, terjumpe lak buku nie... buku yang aku beli kat matrik dulu kot. tyme tu ade la seru, terbuka pintu hati nak baca hal-hal keagamaan. Maka aku pun belek dua tiga muka surat, sebagai santapan rohani sebelum tidur....

12.++ am.....(Mane la aku tau aku tido kol bape, Terer btol sape yang dapat tau exact time die tdo)

Maka aku pon tidor ngan nyenyaknye....


02.30 am....

PEK!!! PEK!!! PEK!!! Ish!! haram punye nyamok, pesal byk lak nyamuk durjana nih? aku pon berkung fu la ngan nyamok sekalian ini, sekali skala aku berjaya menyalahkan tikaman mereka, lagak Hang Tuah dan Hang Jebat berentap adanya... akhirnya aku tensen dan bangun dari kamar beradu ku...

Eyh? pe ke hal basah je belakang aku nie? kencing malam ke? tak penah2 aku kencing malam nie... musykil btol, kuyup siot!! Arakian setelah selidik menyelidik, rupenye aku yang berpeluh akibat kepanasan di malam hari, lalu aku mendongak ke kipas remote controlled inih, aku berbangga ade kipas ni walaupon harge die takdela mahal sgat, brand helang selatan, "South Eagle" tulisnye... langsung takde lampu on... "Blackout la tu, leceh btol la..."

03.00 am...

Mataku masih meliar melihat siling rumah, sekali skala tangan aku menepok2 diri aku, kononya mendodoikan diri sendiri, last2 tepok nyamuk jugak... hampeh btol!

Tetiba kedengaran derapan langkah manusia ditingkat bawah.... (tak reti la aku nak wat bunyi die)... aku membesarkan telinga sebesar yang boleh.... besar jugak telinga aku rupenye ea? hehehe... kemudian disusuli dengan bunyi "KTAK!" maka kipas pon berpusing.... Ler.... main suis dah kne tndang rupenye.... mesti makcik aku yang bukak suis bailk. sia2 je aku beperang, mencaci maki selama stengah jam nih... huhuhu... Setelah berpuas hati dengan speed kipas yang ada, aku pon sambung mimpi... hehehhe... ha? pe die? mimpi ape? ape ko kesah? aku punye hal la nak citer mimpi aku ke tak....


03.15 am...

Aik? padam balik? maka aku pon turun la, bcoz makcik aku pon dah buntu, tkan2 die tndang balik... ciS!!! aku jgak yang kene tgk ape da jadi... aku test la satu2, mane yang kantoi, esok jela aku cari sape yang bwak masalah... maka malam tu aku tdo la jgak, walaupun lampu kat luar rumah tu terpakse ditangguhkan penggunaannya kerana masalah tendang menendang.


9.00 am...

Misi mencari masalah bermula... aku capai testpen dan cari satu2 alat elektrik problem,
rupenye satu extension wire dah rosak. aku bdah siasat la ape yang berlaku.... hasilnye, aku jumpe seekor cicak yang kepalanye hangus terbakar kat terminal life, ngan ekornye melekat kat ground terminal, patutla ko mati cicak je kat situ.. hehehe.. ade la telor cicak 8 biji skali kat bawah tu...

cicak ni memang hancit btol la, seb baik la aku bangun malam tu, kalau tak, mati kepanasan la sume orang... tetibe aku rase cam hero lak.. hehehehe.. terima kasih kerana meluangkan masa membaca cerita ini... kui2...

2 comments:

nadim89 said...

blaja letrik ar katakan....kui3...abg dok ng makcik ke?...

Luna Abdullah said...

ahaha...bapak klaka :)


*saje menyinggah :D